Wanneer stress langdurig aanhoudt kan dit leiden tot lichamelijke en geestelijke uitputting en spreken we van burn-outklachten. Mogelijk is er bij jou sprake van vermoeidheid, somberheid, verminderde concentratie, besluiteloosheid en gespannenheid. Een burn-out kan ontstaan door te lang dingen alleen te doen vanuit het denken, zonder ook af te stemmen op je gevoel.

De burn-out ondersteuning begint met het scheppen van voorwaarden om fysiek te herstellen en een basis te leggen om je weer energieker te voelen. Als je je vitaler voelt, geeft het ruimte om bewuster gevoelens te herkennen en leer je beter de signalen van stress op te pakken. Als je weet hoe je gehoor geeft aan deze signalen, dan kun je veranderingen aanbrengen, waardoor je je weer sterker, energieker en flexibeler voelt. Dan ontstaat er meer ruimte om te zijn wie je bent en kun je beter keuzes maken die bij jou passen.

In de laatste fase staat het ontdekken wat je nodig hebt in jouw proces naar herstel centraal. Ervaringen die je hebt opgedaan in de sessies worden gekoppeld aan jouw dagelijks leven, jouw manier van bewegen en beleven. Hierdoor ontstaat verandering in klachten en ontdek je waar jij van kunt genieten en hoe jij er anders mee om kan gaan op je werk of in je relatie.  En beter passend bij wie jij bent.

Doel van de therapie bij burn-out:

  • Weer functioneren zoals voor jou passend is
  • Om kunnen gaan met verwachtingen van jezelf en de ander
  • Juiste balans tussen inspanning en ontspanning
  • Juiste keuzes kunnen maken en meer in balans met je emoties
  • Om kunnen gaan met lastige situaties
  • Grenzen herkennen en aandurven geven